Jak změnila koronavirová krize přístup lidí k dojíždění do zaměstnání?

  • Koronavirová krize výrazně ovlivnila dojíždění spotřebitelů za prací a vzděláváním. 80 % spotřebitelů věří, že se vrátí ke svému obvyklému dojíždění. Nicméně jen 25 % dotazovaných touží se do starých kolejí vrátit.
  • 3 z 5 spotřebitelů se intenzivně zajímají o chytré funkce, které odesílají výstrahy v případě, že řidič nedává pozor a hrozí mu nebezpečí. Spotřebitele nejvíce zajímají funkce zvyšující jejich bezpečnost.
  • Z celkem 16 zkoumaných měst se Sao Paulo, Dillí, Los Angeles, Londýn a New York ukázaly jako města s nejvyšší dopravní zátěží.
  • Spotřebitelé očekávají pokles dojíždění osobními auty ze současných 55 % na 32 % v horizontu 5 až 10 let, přičemž zhruba 13 % spotřebitelů by rádo využívalo autonomní robotická taxi nebo minibusy.
09.11.2020

Koronovirová krize ovládá chod současného světa déle a intenzivněji, než možná mnozí z nás počátkem letošního roku předpokládali. První vlna pandemie onemocnění COVID-19 zapříčinila u řady lidí nutnost přechodu z klasické kancelářské práce na home office a ovlivnila jejich dojíždění do práce, s podobnou změnou se musí potýkat také řada studentů. Nejnovější průzkum ukazuje, že přestože drtivá většina obyvatel věří v návrat do starých kolejí, jen čtvrtina ve skutečnosti po tomto návratu opravdu touží. Svědčí o tom ConsumerLab zpráva od společnosti Ericsson se zaměřuje na poznatky a připomínky spotřebitelů cestujících za zaměstnáním či školou ze svého bydliště do jiného města.

„V České republice možná není každodenní cestování za prací či vzdělání tak běžné jako ve Spojených státech. V roce 2011 dojíždělo mimo obec obvyklého pobytu za prací více než 2,8 milionu lidí,“ říká Jiří Rynt, Key Account Manager ve společnosti Ericsson. „Spolehlivé mobilní připojení podél silničních komunikací je, a hlavně bude klíčové, aby chytré funkce v automobilech mohly poskytovat vyšší bezpečnost pro řidiče.“ Studie „Vylepšení každodenního dojíždění“ ze série ConsumerLab od společnosti Ericsson se zabývá chováním spotřebitelů před, během a po skončení koronavirové pandemie. 80 % respondentů uvedlo, že se pravděpodobně vrátí ke svému obvyklému režimu dojíždění. Avšak pouze jeden ze čtyř respondentů se k dojíždění vrátit chce.

Díky povědomí o tom, čeho si spotřebitelé cení při každodenním cestování za prací, lze pozitivně změnit a přizpůsobit zkušenosti s dojížděním do budoucna – zejména v oblasti technologie a konektivity. Mezi zkoumaná témata patřila například i bezpečnost a asistenční systémy pro řidiče. Studie testovala celkem 16 konceptů mobility, přičemž 58 % respondentů se zajímalo především o funkce, které vysílají výstrahy, když řidič nevěnuje plnou pozornost řízení, což může vést k nadcházejícímu nebezpečí.

Řada lidí nicméně v průběhu pandemie objevila výhody home office, a nejeden zaměstnavatel také zjistil, že náklady na kvalitní internetové připojení doma jsou nižší, než náklady na provoz kanceláří. 

Zajímá vás koronavirová krize v souvislosti s technologiemi? Máme pro vás i další články na toto téma: